niedziela, 28 czerwca 2015

Zupa bułgarska z pulpetami


Na studiach zawsze cierpiałam na deficyt zup, nigdy nie miałam czasu na ich przyrządzanie. Gdy zjeżdżałam do domu mama zawsze pytała co mi dobrego ugotować, a moja odpowiedź zawsze brzmiała "zupe z kulkami!" Pyszna i pożywna. Zapraszam do wypróbowania przepisu.


Zupa bułgarska z pulpetami

Składniki:
1 marchewka
kawałek selera
cebula
3 ziemniaki
2 łyżki ryżu
1 żółtko
1 łyżka jogurty i 1 łyżka śmietany
pieprz
sól
natka pietruszki opcjonalnie (ja dodałam koperek bo pietruszki nie lubię :))
olej do smażenia

500g mięsa mielonego
białko


Marchewkę, seler i cebulę obrać, zetrzeć na tarce i podsmażyć na oleju. Dosobnego garnka wlewamy 6 szklanek wody zagotować i wrzucić podsmażone warzywa, posolić do smaku. 
Mięso mielone przyprawić solą i pieprzem, wymieszać z białkiem. Z wyrobionej masy uformować małe gałki. Wrzucać je stopniowo do wrzącej zupy i gotować. Po 15-20 min dodać ryż oraz pokrojone w kostkę ziemniaki i nadal gotować. Gdy składniki będą miękkie, wsypać posiekaną pietruszkę, odstawić zupę z ognia i podprawić żółtkiem wymieszanym z jogurtem i śmietaną.
Smacznego!


2 komentarze:

  1. Takiej zupy nie jadłam, ale ja bardzo zupowa jestem, więc na pewno by mi zasmakowała.

    OdpowiedzUsuń
  2. To jedna z moich ulubionych zup!!!
    Przepis pochodzi z "Poradnika Domowego" Prószyński i s-ka - został opublikowany 21 lat temu :)
    Pychota!

    OdpowiedzUsuń