poniedziałek, 22 czerwca 2015

Ekspresowy dżem truskawkowy


Tym wpisem chciałam zachęcić wszystkich do robienia własnych przetworów. Zajmuje to na prawdę nie wiele czasu i jest banalnie proste, a ile razy zdrowsze od dżemu ze sklepu. W tym akurat przepisie zastosowałam cukier żelujący ze względy na to, że ostatnio nie mam zbyt wiele czasu by stać przy "garach" cały dzień. Dzięki temu wszystko zajęło mi może z godzinę. 


Dżem truskawkowy

3 kg truskawek
500 g cukru żelującego

Do garnka wrzucić umyte i obrane truskawki. Zależnie od tego czy chcemy mieć kawałki owoców w dżemie truskawki ugniatamy np. tłuczkiem do ziemniaków, jeśli chcemy gładki to miksujemy blenderem. Następnie wsypać cukier żelujący, dokładnie wymieszać. Gotować przez 3 minuty cały czas mieszając. Zdjąć z ognia, zebrać pianę łyżką, Gorący dżem nałożyć do umytych i suchych słoików i natychmiast zakręcić. Smacznego :)

5 komentarzy:

  1. mam mega słabość do domowych przetworów. domowy dżem mogłabym jeść prosto ze słoika :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile wychodzi tego dżemu z 3 kg truskawek?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ok. 10 słoiczkow takich po koncetracie pomidorowym czy musztardzie.

      Usuń