niedziela, 7 września 2014

Ciasto ze śliwkami

Sezon na śliwki w pełni. Powidła zrobione, a teraz kolej na ciasto. Ten przepis jest w mojej rodzinie od wielu lat. Jeśli ktoś z Was go nie zna to na prawdę polecam wypróbować. Jest prosty, szybki i świetnie smakuje. Zapraszam!


Ciasto ze śliwkami
/na tortownice 20 cm/

200 g margaryny (wyjąć wcześniej z lodówki)
200 g cukru
200 g mąki
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
4 jajka
50 g mąki ziemniaczanej
1/3 szklanki mleka
łyżeczka cukru wanilinowego
cukier puder do dekoracji

Żółtka utrzeć z cukrem i cukrem wanilinowym, dodać margarynę i dalej ucierać. Następnie dodać mąkę, mąkę ziemniaczana i proszek do pieczenia - dalej ucierać. Potem dodać mleko - dalej ucierać. Białka ubić* dodać do ciasta i wymieszać łyżką. Wlać na blachę, ułożyć wydrążone śliwki i piec ok 50 min w 180 st. Upieczone ciasto posypać cukrem pudrem. Smacznego!

*białka najlepiej ubijają się z dodatkiem szczypty soli :)



7 komentarzy:

  1. wygląda bardzo smacznie :) ja jeszcze w sezonie śliwkowym nie robiłam jeszcze ani jednego ciasta

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też dopiero dziś upiekłam pierwsze ciasto w sezonie :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak ja lubię śliwkowe ciasta,wspaniałe.

    OdpowiedzUsuń
  4. wygląda bardzo apetycznie! :> mniam

    OdpowiedzUsuń
  5. ZNAKOMICIE WYROSŁO ;Z PEWNOŚCIĄ SMAKOWAŁO;ZAPRASZAM NA NAJŁATWIEJSZE CIASTO NA OLEJU ZE ŚLIWKAMI ;POZDRAWIAM
    http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/08/najatwiejsze-ciasto-ze-sliwkami.html

    OdpowiedzUsuń
  6. Mniam, wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Thanks for sharing your info. I truly appreciate
    your efforts and I will be waiting for your further post thanks once again.

    My site - diy home improvement -
    -

    OdpowiedzUsuń