środa, 2 lipca 2014

Kruchy placek z jabłkami

Przepis dostałam od mojej babci. Ciasto zawsze było pieczone na różne święta i  jako mała dziewczynka a teraz już duża gdy wpadałam do domu babci pytałam czy jest moje ulubione ciasto z jabłkami. Bo rzeczywiście jest to moje ulubione kruche ciasto. Koniecznie musicie spróbować :) 




Kruchy placek z jabłkami
/na 2 długie blachy lub 1 dużą/

Składniki:
4,5 szklanki mąki
1 szklanka cukru
1,5 kostki margaryny
5 żółtek + 1 całe jajko
szczypta soli
łyżeczka proszku do pieczenia
cukier wanilinowy
500 ml jabłek smażonych

Margarynę (wyjąć wcześniej z lodówki) i posiekać z mąką, cukrem, cukrem wanilinowym, szczyptą soli. Następnie dodać jajka, proszek do pieczenia i zagnieść. 1/2 ciasta wyłożyć na blachę, posmarować jabłkami, i zetrzeć na tarce pozostałą 1/2 ciasta (można tą część włożyć na chwilę do zamrażarki, aby lepiej się ścierała na tarce). Piec w ok. 180 stopniach przez 45-60min, aż góra będzie zarumieniona.

a tu chętny na placek :)




2 komentarze: