niedziela, 15 czerwca 2014

Domowe lody waniliowe

Kiedy byłam małym dzieckiem, babcia często robiła mi lody waniliowe. Na ich widok cieszyłam się przeogromnie. W końcu nadszedł czas chęci odtworzenia tego deseru. Był tylko jeden problem... brak przepisu :) Pierwsza próba przygotowania lodów i już wiedziałam, że jest to właśnie ten smak. Żadnych ulepszaczy i konserwantów po prostu pycha. Zapraszam.


Lody waniliowe
/z przepisu wychodzi ok.6-7 gałek/

250 ml mleka (ja użyłam wiejskiego, ale może być też łaciate 3,8%)
pół laski wanillii lub 3 krople olejku waniliowego
4 żółtka
100 g cukru
kostki lodu do kąpieli wodnej

Mleko zagotować z naciętym wzdłuż strąka wanilii lub dodać po zagotowaniu olejek waniliowy. Żółtka z cukrem utrzeć w metalowej misce na krem.  Wlać porcjami mleko jednocześnie mieszając trzepaczką, podgrzewać na małym ogniu do zgęstnienia, nie gotować. Następnie miskę natychmiast wstawić do schłodzonej kostkami lodu wody i mieszać masę do wystudzenia. Masę zamrozić w maszynie do lodów lub jeśli ktoś nie ma tak jak ja, misę z lodami wstawić do zamrażarki i co ok. 15-20 min mieszać trzepaczka, aż całkowicie się zmrozi. Smacznego!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz