sobota, 31 maja 2014

Ciasto marchewkowe 1

Pamiętam, gdy pierwszy raz usłyszałam o cieście marchewkowym. Pomyślałam sobie "jak można dodawać marchew do deserów". Jednak równie dobrze pamiętam, jak spróbowałam go po raz pierwszy... zakochałam się w tym smaku. Wilgotne, aromatyczne, pyszne!
Próbowałam połączeń z różnymi kremami, białą czekoladą, ale to jest zdecydowanie jednym z najlepszych.


Ciasto marchewkowe
/na dużą blachę/

6 jajek
3 szklanki cukru
3 szklanki mąki
2 szklanki oleju
3 łyżeczki sody
3 łyżeczki proszku do pieczenia
3 szklanki marchewki (drobno startej)
1 płaska łyżeczka zmielonego ziela angielskiego
1 płaska łyżeczka gałki muszkatołowej
garść rodzynek (opcjonalnie)
garść orzechów włoskich posiekanych
szczypta soli

Masa
1/2 litra śmietany 36% (schłodzonej)
pół wiaderka sera białego tj. 500 g (takiego do serników) 


Wszystkie składniki wymieszać razem. Można wymieszać łyżką. Na koniec dodać bakalie. Piec
ok. 1h 15 min (do tzw. suchego patyczka) w temperaturze 180 stopni.
Następnie ubić śmietanę na sztywno. Dodać ser i wymieszać mikserem. Szczyptę osolić.
Ciasto przeciąć na pół i przełożyć masą. Smacznego!





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz