środa, 1 kwietnia 2015

Babka wielkanocna



Kto wyobraża sobie święta Wielkanocne bez babki? Ja nie :) Pyszna, maślana i bardzo wilgotna. Suche babki zdecydowanie nie są w moim guście. Przepis jest dość specyficzny bo nie macie podanej dokładnej ilości składników tylko tyle ile zaważy 6 jaj tyle bierzemy pozostałych składników. A i mam do niej sentyment bo jest to pierwsze ciasto jakie upiekłam jako dziecko sama od a do z. Zapraszam!



Babka wielkanocna
/na dużą foremke/

Składaniki:
ile zaważy 6 nie dużych jaj (ze skorupką) 
tyle masła
tyle mąki (pół ziemniaczanej, pół pszennej)
tyle cukru pudru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
sok z 1 cytryny

cukier puder do posypania

(np. jeśli jajka zaważyły nam 350g to dajemy 350g masła, 350g mąki itd.)

Utrzeć masło z cukrem, dodać po 1 żółtku, następnie mąkę z proszkiem dopieczenia. Ubić białka na sztywno i dodać do masy - mieszać delikatnie łyżką, na koniec sok z cytryny. Piec w temperaturze 170-180 stopni do suchego patyczka.



6 komentarzy:

  1. Super wyrośnięta baba :) Bardzo apetyczne wygląda!

    OdpowiedzUsuń
  2. Babka bardzo smakowita, taka puszysta.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam kilka pytań co do tego przepisu jako że jest bardzo niejasno z konstruowany a bardzo chciałabym zrobić tę babkę gdyż wygląda przepysznie
    "Dodać po 1 żółtku" - mam dodać wszytkie żółtka po prostu pojedynczo czy tylko jedno żółtko? Jeśli tylko jedno to co z resztą?
    "Ubić na sztywno" - co mam ubić na szywno? To wszystko co już wrzuciłam do miski czy 6 białek?

    OdpowiedzUsuń
  4. Dodac po 1 zoltku tzn dodac wszystkie pojedynczo.
    "Ubić białka na sztywno i dodać do masy "- jest wyraznie napisane ubic BIALKA na sztywno czyli same bialka. Na sztywno w sensie po przekreceniu miski do gory nogami maja zostac w tej misce.

    OdpowiedzUsuń